Termékleírás
A DIFER (Diagnosztikus Fejlôdésvizsgáló Rendszer) az elsô magyar képességfejlesztô pedagógiai programcsomag.
Ismeretes, hogy az elsô tanévek eredményei döntôen meghatározzák a tanulók jövôjét. Az elsô évfolyamokon elsajátítandó alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétôl függ.
Az íráskészség elsajátításának elôfeltételét, kritikus elemi készségét az úgynevezett írásmozgás-koordináció fejlettsége, az olvasási készségét a beszédhallgatás fejlettsége határozza meg. A nyelvileg közölt információk vételének egyik alapvetô feltétele a relációszókincs fejlettsége, a matematikatanításé az elemi számolási készség fejlettsége, a tudásszerzés, a tanulás kritikus feltétele pedig többek között a tapasztalati következtetés és a tapasztalati összefüggéskezelés képességének fejlettsége. Az eredményes iskolakezdés döntô feltétele a szocialitás (az elemi szociális motívumok és készségek) fejlettsége. A kutatások megvalósulásától függôen késôbb néhány további kritikus feltétel tesztje fog kapcsolódni a programcsomaghoz (ilyen például a manipulatív rendszerezô képesség, vagyis a Piaget-féle osztályok és viszonyok logikájának szenzomotoros szintje, vagy az úgynevezett elsajátítási (mastery) motívum fejlettsége, a fizikum fejlettsége).
Ismeretes, hogy az elsô tanévek eredményei döntôen meghatározzák a tanulók jövôjét. Az elsô évfolyamokon elsajátítandó alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétôl függ.
Az íráskészség elsajátításának elôfeltételét, kritikus elemi készségét az úgynevezett írásmozgás-koordináció fejlettsége, az olvasási készségét a beszédhallgatás fejlettsége határozza meg. A nyelvileg közölt információk vételének egyik alapvetô feltétele a relációszókincs fejlettsége, a matematikatanításé az elemi számolási készség fejlettsége, a tudásszerzés, a tanulás kritikus feltétele pedig többek között a tapasztalati következtetés és a tapasztalati összefüggéskezelés képességének fejlettsége. Az eredményes iskolakezdés döntô feltétele a szocialitás (az elemi szociális motívumok és készségek) fejlettsége. A kutatások megvalósulásától függôen késôbb néhány további kritikus feltétel tesztje fog kapcsolódni a programcsomaghoz (ilyen például a manipulatív rendszerezô képesség, vagyis a Piaget-féle osztályok és viszonyok logikájának szenzomotoros szintje, vagy az úgynevezett elsajátítási (mastery) motívum fejlettsége, a fizikum fejlettsége).